Na Zamku Królewskim
Scenariusz lekcji o Zamku Królewskim w Warszawie dla III klasy szkoły podstawowej.
Adresaci: uczniowie w wieku 9 lat (klasa III szkoły podstawowej).
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna.
Czas: 3 godziny lekcyjne.
CELE OPERACYJNE LEKCJI:
Po lekcji uczeń:
- posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym oraz urządzeniami zewnętrznymi przy wykonywaniu zadania;
- układa wyrazy z rozsypanki sylabowej;
- rozwiązuje logogryf, łamigłówki, układa puzzle;
- aktywnie uczestniczy w zajęciach;
- przedstawia wybrane legendy;
- wymienia imię i nazwisko np. ostatniego króla Polski;
- wymienia nazwy stolic Polski;
- wskazuje na mapie Warszawę;
- słucha z uwagą tekstów opowiadanych przez nauczyciela i uczniów;
- omawia treść przeczytanych tekstów i ilustracji;
- korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych;
- planuje i realizuje własny projekt/pracę, realizując projekt/pracę współdziała w grupie;
- wykonuje prace, modele, rekwizyty, potrzebne do aktywności artystycznej, naukowej.
METODY KSZTAŁCENIA:
- czynna – realizacja zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń;
- słowna – rozmowa, opowiadanie, praca z tekstem;
- oglądowe – pokaz;
- eksponujące – film;
- gry dydaktyczne.
FORMY PRACY:
- indywidualna;
- grupowa;
- zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- puzzle mapa administracyjna Polski;
- kolorowe kubeczki;
- drewniane klocki;
- słomki konstrukcyjne;
- ozobot-robot do nauki programowania;
- karty pracy;
- ludziki lego;
- zamek np. z klocków będący rekwizytem do filmu;
- buźki do oceny zajęć;
- telefon z aplikacją Stop Motion Studio;
- mazaki do kodowania.
Autorka: Małgorzata Żebrowska
Praca wyróżniona w organizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego.
Konkurs miał na celu zwiększenie efektywności systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie i jego wartości, a także kreowanie w młodym pokoleniu przekonania o znaczeniu dziedzictwa kulturowego dla integralnego rozwoju człowieka poprzez tworzenie użytecznych i zgodnych z dobrymi praktykami nowoczesnej edukacji materiałów dydaktycznych.
Przedmiotem konkursu było opracowanie materiałów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli, edukatorów lub opiekunów w pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolach, szkołach podstawowych, a także w liceach, technikach, szkołach branżowych i policealnych.
Więcej o konkursie!
Więcej o konkursie!
Do pobrania:
Karty pracy stworzone do scenariusza mają 2 wersje: standardową oraz dostosowaną
dla uczniów z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
dla uczniów z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- wersja standardowa, załączniki nr 1, 4, 5, 6;
- wersja dostosowana, załączniki nr 1A, 4A, 5A, 6A;
- pozostałe załączniki są jednakowe dla wszystkich uczniów.
Scenariusz lekcji |
1.74 MB
Autorka: Małgorzata Żebrowska
Załącznik 1 |
16.97 KB
Załącznik 1A |
16.39 KB
Załącznik 2 |
213.53 KB
Legenda o Warsie i Sawie
Załącznik 3 |
976.22 KB
Tekst źródłowy
Załącznik 4 |
19.71 KB
Logogryf
Załącznik 4A |
20.04 KB
Logogryf
Załącznik 5 |
336.23 KB
Labirynt
Załącznik 5A |
332.91 KB
Labirynt
Załącznik 6 |
289.07 KB
Załącznik 6A |
289.26 KB
Załącznik 7 |
177.59 KB
Makieta
Załącznik 8 |
100.44 KB
Buźki
Legenda do dooble |
1.67 MB
Dobble koło |
10.66 MB
Dobble dziesięciobok |
10.66 MB