Wehikuł czasu, czyli do czego przydają się zabytki?
Scenariusz lekcji oraz prezentacja o dziedzictwie kulturowym dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Scenariusz przeznaczony na dwie godziny zajęć lekcyjnych. Tematyka związana z lekcją historii oraz języka polskiego.
Uwzględnione metody nauczania: dyskusja, rozmowa nauczająca, praca w grupach, „burza mózgów”, działania praktyczne, mapa mentalna.
Po lekcji uczeń:
· rozumie pojęcie „zabytek”,
· zna prawne formy ochrony zabytków w Polsce,
· rozpoznaje zabytki szczególnie cenne dla polskiej kultury,
· dostrzega zabytki w swoim regionie,
· określa rolę zabytków we współczesnej rzeczywistości (w tym: w literaturze, w filmie, w turystyce,
w krajobrazie),
· potrafi uczestniczyć w rozmowie na temat dziedzictwa kulturowego,
· interesuje się kwestiami związanymi z dziedzictwem narodowym,
· potrafi współpracować w grupie podczas wykonywania zadań.
Uwzględnione metody nauczania: dyskusja, rozmowa nauczająca, praca w grupach, „burza mózgów”, działania praktyczne, mapa mentalna.
Po lekcji uczeń:
· rozumie pojęcie „zabytek”,
· zna prawne formy ochrony zabytków w Polsce,
· rozpoznaje zabytki szczególnie cenne dla polskiej kultury,
· dostrzega zabytki w swoim regionie,
· określa rolę zabytków we współczesnej rzeczywistości (w tym: w literaturze, w filmie, w turystyce,
w krajobrazie),
· potrafi uczestniczyć w rozmowie na temat dziedzictwa kulturowego,
· interesuje się kwestiami związanymi z dziedzictwem narodowym,
· potrafi współpracować w grupie podczas wykonywania zadań.
