Sekrety Gdyni
Scenariusz lekcji o dziedzictwie kulturowym Gdyni dla szkół ponadpodstawowych.
Etap edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa; młodzież w wieku 15-18 lat.
Przedmiot: godzina z wychowawcą we współpracy z nauczycielem geografii.
Czas: 2 godziny lekcyjne.
CELE OPERACYJNE LEKCJI:
CELE OPERACYJNE LEKCJI:
Po lekcji uczeń:
- prezentuje wartości obiektów stanowiących dziedzictwo kulturowe Polski na przykładzie wybranego regionu lub szlaku turystycznego.
METODY NAUCZANIA:
- gra terenowa prowadzona w szkole i w ogrodzie przyszkolnym.
FORMY PRACY:
- praca z całym zespołem klasowym;
- praca w grupach;
- praca indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- komputer z dostępem do Internetu;
- projektor;
- telefony komórkowe uczniów lub tablety szkolne;
- prezentacja w programie Power Point (załącznik nr 1);
- znaczniki z nazwami ulic do aranżacji holu szkolnego;
- karty pracy do połączenia w zespoły dla każdego ucznia (załącznik nr 2);
- instrukcja wprowadzająca dla grup (załącznik nr 3);
- zadanie nr 1 (załącznik nr 4);
- informacje niezbędne do rozwiązania krzyżówki ukryte w ogrodzie przyszkolny (załącznik nr 5);
- zadanie nr 2 (załącznik nr 6);
- zadanie nr 3 (załącznik nr 7);
- kartki dla uczniów;
- flamaster-pisak-tester-uv;
- latarki uv dla grup;
- czarne pisaki dla grup;
- koperty z puzzlami.
Autorka: Magdalena Ankiewicz-Kopicka
Praca wyróżniona w organizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego.
Konkurs miał na celu zwiększenie efektywności systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie i jego wartości, a także kreowanie w młodym pokoleniu przekonania o znaczeniu dziedzictwa kulturowego dla integralnego rozwoju człowieka poprzez tworzenie użytecznych i zgodnych z dobrymi praktykami nowoczesnej edukacji materiałów dydaktycznych.
Przedmiotem konkursu było opracowanie materiałów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli, edukatorów lub opiekunów w pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolach, szkołach podstawowych, a także w liceach, technikach, szkołach branżowych i policealnych.
Więcej o konkursie!
Konkurs miał na celu zwiększenie efektywności systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie i jego wartości, a także kreowanie w młodym pokoleniu przekonania o znaczeniu dziedzictwa kulturowego dla integralnego rozwoju człowieka poprzez tworzenie użytecznych i zgodnych z dobrymi praktykami nowoczesnej edukacji materiałów dydaktycznych.
Przedmiotem konkursu było opracowanie materiałów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli, edukatorów lub opiekunów w pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolach, szkołach podstawowych, a także w liceach, technikach, szkołach branżowych i policealnych.
Więcej o konkursie!