Historia legendą opowiedziana
Scenariusz lekcji wprowadzający do historii regionu na przykładzie miasta Torunia dla szkół podstawowych.
Grupa wiekowa: 10–14 lat.
Przedmiot: historia, język polski, plastyka.
Czas: 1 godzina lekcyjna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Autor: Paweł Kamiński
Przedmiot: historia, język polski, plastyka.
Czas: 1 godzina lekcyjna.
CELE OGÓLNE:
- poznanie najbliższego środowiska kulturowego i specyfiki historycznej swojego regionu;
- wzmocnienie integracji międzypokoleniowej, wspólnoty lokalnej;
- kształtowanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością narodową iregionalną.
METODY NAUCZANIA:
- dyskusja,
- burza mózgów,
- pogadanka,
- ekspozycja (film).
FORMY PRACY:
- indywidualna,
- zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- komputer,
- głośniki i rzutnik/tablet lub telefon z dostępem do Internetu (każdy uczeń),
- Internet („Tajemnica śmierci króla” – interaktywna gra miejska).
Autor: Paweł Kamiński
Praca nagrodzona w organizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego.
Konkurs miał na celu zwiększenie efektywności systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie i jego wartości, a także kreowanie w młodym pokoleniu przekonania o znaczeniu dziedzictwa kulturowego dla integralnego rozwoju człowieka poprzez tworzenie użytecznych i zgodnych z dobrymi praktykami nowoczesnej edukacji materiałów dydaktycznych.
Przedmiotem konkursu było opracowanie materiałów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli, edukatorów lub opiekunów w pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolach, szkołach podstawowych, a także w liceach, technikach, szkołach branżowych i policealnych.
Więcej o konkursie!