Siedem życzeń Lajkonika
Scenariusz lekcji o bogactwie kulturowym Polski dla VII klasy szkoły podstawowej.
Grupa wiekowa: klasa VII szkoły podstawowej, wiek 13-14 lat.
Przedmiot: geografia.
Czas: 1 godzina lekcyjna.
CELE OPERACYJNE LEKCJI
Po lekcji uczeń:
METODY NAUCZANIA
FORMY PRACY
ŚRODKI DYDAKTYCZNE Z UWZGLĘDNIENIEM POMOCY MULTIMEDIALNYCH
Autor: Tomasz Mazur
Przedmiot: geografia.
Czas: 1 godzina lekcyjna.
CELE OPERACYJNE LEKCJI
Po lekcji uczeń:
- wie, co tworzy bogactwo kulturowe Polski;
- wie, czym jest dziedzictwo kulturowe;
- zna obiekty, które w Polsce znajdują się na Liście światowego dziedzictwa
- kulturowego i przyrodniczego Polski;
- potrafi zaprojektować plakat promujący bogactwo kulturowe Polski.
METODY NAUCZANIA
- praca z wykorzystaniem aplikacji internetowych;
- praca z mapą myśli;
- praca z materiałem filmowym;
- gra dydaktyczna – puzzle, quiz oraz krzyżówka;
- rozmowa nauczająca.
FORMY PRACY
- indywidualna;
- w parach;
- zespole.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE Z UWZGLĘDNIENIEM POMOCY MULTIMEDIALNYCH
- Źródła:
- Malarz R., Szubert M., Rachwał T., Podręcznik do geografii dla klasy siódmej szkoły podstawowej Planeta nowa, Wyd. Nowa Era, Warszawa 2020,
- Odnous B., Zabytki UNESCO w Polsce, Wyd. Multico, 2016,
- Wąsowska M., Jak ewaluować, to z klasą! Poradnik dla szkół, Fundacja Szkoła z Klasą. Link: https://www.szkolazklasa.org.pl/wpcontent/uploads/2017/01/jak-ewaluacja-to-z-klasa.pdf,
- Więckowski M., Malarz R., Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres rozszerzony. Oblicza geografii 3, Wyd. Nowa Era, Warszawa 2020,
- https://www.unesco.pl/,
- https://www.nid.pl/pl/Informacje_ogolne/Zabytki_w_Polsce/Miejsca_na_liscie/#Lista%20informacyjna,
- http://krzemionki.pl/.
- Komputer, dostęp do Internetu, telefon komórkowy/tablet, konto GMAIL.
- Aplikacje internetowe:
- Padlet – https://padlet.com,
- Learning apps – https://learningapps.org,
- Jamboard – https://jamboard.google.com,
- Piktochart – https://piktochart.com/,
- YouTube – https://www.youtube.com,
- Prezi – https://prezi.com,
- Coogle https://coggle.it,
- Quizizz – https://quizizz.com/join/,
- Linoit – https://linoit.com/home,
- Jigsaw – https://www.jigsawplanet.com/,
- Flipgrid – https://info.flipgrid.com/,
- WhatsApp – https://www.whatsapp.com,
- Microsofteams - https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/microsoft-teams,
- program graficzny Microsoft Paint lub inny program umożliwiający edycję zdjęć.
- Na potrzeby pracy domowej także aplikacje/programy:
- Glogster – http://edu.glogster.com/,
- Piktochart – https://piktochart.com/.
Autor: Tomasz Mazur
fot. archiwum Narodowego Instytutu Dziedzictwa
Praca nagrodzona w organizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego.
Konkurs miał na celu zwiększenie efektywności systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie i jego wartości, a także kreowanie w młodym pokoleniu przekonania o znaczeniu dziedzictwa kulturowego dla integralnego rozwoju człowieka poprzez tworzenie użytecznych i zgodnych z dobrymi praktykami nowoczesnej edukacji materiałów dydaktycznych.
Przedmiotem konkursu było opracowanie materiałów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli, edukatorów lub opiekunów w pracy z dziećmi i młodzieżą podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolach, szkołach podstawowych, a także w liceach, technikach, szkołach branżowych i policealnych.
Pobierz:
Scenariusz lekcji |
705.29 KB
Autor: Tomasz Mazur
Załącznik 1 |
7.57 MB
Wstęp, plik wideo
Załącznik 2 |
72.65 KB
Pusta tablica
Załącznik 2A |
28.65 KB
Pusta tablica
Załącznik 3 |
118.83 KB
Tablica z rozwiązaniami
Załącznik 3A |
46.51 KB
Tablica z rozwiązaniami
Załącznik 4 |
13.52 KB
Mapa myśli - pusta
Załącznik 4A |
16.74 KB
Mapa myśli - przykład
Załącznik 5 |
7.10 MB
Prezentacja, obiekty UNESCO
Załącznik 5A |
59.50 MB
Wideo, obiekty UNESCO
Załącznik 6 |
191.72 KB
Odpowiedzi do krzyżówki
Załącznik 7 |
216.16 KB
Odpowiedzi do quizu
Załącznik 8 |
37.96 KB
Praca domowa
Załącznik 9 |
29.10 KB
Pocztówka ewaluacyjna