Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony edukacja.nid.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności.

OK,
zamknij!

Pamięć przeszłości

Scenariusz lekcji dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych o dziedzictwie kulturowym.
fot. S. Karnicki / zabytek.pl
fot. S. Karnicki / zabytek.pl
Scenariusz przeznaczony na godzinę zajęć lekcyjnych.
Wśród metod nauczania znalazł się pokaz, opis, „mapa myśli”, „słowa – klucze”, „burza mózgów”, dyskusja dydaktyczna, metoda heurezy oraz metoda gry dydaktycznej (odnajdywanie powiązań, tworzenie oryginalnych i zaskakujących skojarzeń, tworzenie skojarzeń sprzyja nowatorskim pomysłom).

Po lekcji uczeń:
· definiuje termin dziedzictwo kulturowe, rozumie jego znaczenie,
· wskazuje przykłady dziedzictwa kulturowego w swojej miejscowości/swoim regionie,
· samodzielnie dociera do informacji,
· podejmuje refleksję nad znaczeniem słów,
· współpracuje z innymi uczniami – planuje, dzieli się zadaniami i wywiązuje się z nich,
· ma poczucie związku z tradycją narodową i dziedzictwem kultury,
· staje się świadomym odbiorcą kultury.
Praca została wyróżniona w organizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego. Konkurs miał na celu zwiększyć efektywność systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie oraz kreować w młodym pokoleniu przekonanie o konieczności zachowania zabytków poprzez tworzenie użytecznych i nowoczesnych materiałów dydaktycznych. Przedmiotem konkursu było opracowanie projektu materiałów edukacyjnych mających na celu upowszechnianie wiedzy o dziedzictwie, przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli podczas zajęć dydaktycznych.

Chcesz wiedzieć co czeka Cię w środku?

Zobacz przykładowe strony!