Dom Mendelsohna
Scenariusz lekcji dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych na podstawie niezwykłego olsztyńskiego zabytku.
Scenariusz przeznaczony na godzinę zajęć lekcyjnych.
Wśród metod nauczania znalazł się pokaz, opis, „burza mózgów”, dyskusja dydaktyczna, metoda heurezy.
Po lekcji uczeń:
· definiuje termin dziedzictwo kulturowe, rewitalizacja, konserwator zabytków, rozumie ich
znaczenie,
· poznaje przykłady dziedzictwa kulturowego w swojej miejscowości/swoim regionie,
· poznaje powiązania czasowe i kontekst dziedzictwa kulturowego,
· rozwija myślenie twórcze, koncentrację uwagi, ćwiczy pamięć,
· samodzielnie dociera do informacji,
· podejmuje refleksję nad znaczeniem słów,
· współpracuje z innymi uczniami – planuje, dzieli się zadaniami i wywiązuje się z nich,
· ma poczucie związku z tradycją narodową i dziedzictwem kultury,
· staje się świadomym odbiorcą kultury.

Praca została wyróżniona w organizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego. Konkurs miał na celu zwiększyć efektywność systemu upowszechniania wiedzy o dziedzictwie oraz kreować w młodym pokoleniu przekonanie o konieczności zachowania zabytków poprzez tworzenie użytecznych i nowoczesnych materiałów dydaktycznych. Przedmiotem konkursu było opracowanie projektu materiałów edukacyjnych mających na celu upowszechnianie wiedzy o dziedzictwie, przeznaczonych do wykorzystania przez nauczycieli podczas zajęć dydaktycznych.