Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony edukacja.nid.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności.

OK,
zamknij!

Co widziały wrocławskie zegary?

Punktem wyjścia do realizacji zajęć są legendy, wydarzenia i wizerunki powojennego Wrocławia, których świadkami były miejskie zegary.
Zegar kluskowy na Cerkwi Katedralnej, fot. Schläsinger / wikimedia
Zegar kluskowy na Cerkwi Katedralnej, fot. Schläsinger / wikimedia
Cele zajęć:
  • poznanie ważnych dla Wrocławia miejsc i wydarzeń z perspektywy zegarów miejskich;
  • przypomnienie działalności Pomarańczowej Alternatywy;
  • rozbudzenie zainteresowania materiałami archiwalnymi Wrocławia;
  • poczucie związków z kulturą Wrocławiai jego historią;
  • dostrzeżenie roliczasui przedmiotu jako wartości, refleksjanad zmianami historycznymi;
  • ćwiczenie kreatywnego, twórczego rozwiązywania zadań;
  • wspomaganie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych: umiejętności porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencji społecznych i obywatelskich, inicjatywności, świadomości i ekspresji kulturalnej.

Materiał został przygotowany przez Centrum Historii Zajezdnia.

Chcesz wiedzieć co Cię czeka w środku?

Zobacz przykładowe strony!