Co widziały wrocławskie zegary?
Punktem wyjścia do realizacji zajęć są legendy, wydarzenia i wizerunki powojennego Wrocławia, których świadkami były miejskie zegary.
Cele zajęć:
Materiał został przygotowany przez Centrum Historii Zajezdnia.
- poznanie ważnych dla Wrocławia miejsc i wydarzeń z perspektywy zegarów miejskich;
- przypomnienie działalności Pomarańczowej Alternatywy;
- rozbudzenie zainteresowania materiałami archiwalnymi Wrocławia;
- poczucie związków z kulturą Wrocławiai jego historią;
- dostrzeżenie roliczasui przedmiotu jako wartości, refleksjanad zmianami historycznymi;
- ćwiczenie kreatywnego, twórczego rozwiązywania zadań;
- wspomaganie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych: umiejętności porozumiewania się w języku ojczystym, kompetencji społecznych i obywatelskich, inicjatywności, świadomości i ekspresji kulturalnej.
Materiał został przygotowany przez Centrum Historii Zajezdnia.